dissabte, 8 de desembre del 2012



DEL RIO


Les metes globals de DEL RIO són:

1. Treballar dia a dia per satisfer les necessitats dels clients.
2. Oferir un tracte proper, familiar i professional.

3. Posar a la disposició del client productes frescos, de qualitat i al millor preu possible.

4. Donar a conèixer DEL RIO a segments d’altres zones geogràfiques.

5. Cuidar a totes aquelles persones que ens confien la seva alimentació.


Els tres objectius en les xarxes socials són:

1. Millorar la comunicació amb el client.

2. Donar preferència als clients entre 25 i 45 anys.

3. Ampliar la nostra zona geogràfica del Maresme.


A qui ens dirigim?

Pel primer objectiu ens dirigim a un tipus de client d’una classe social i nivell socioeconòmic mitjà-alt. Pel segon objectiu, en factors més demogràfics, abastaríem homes i dones d’una edat preferencial de 25 a 45 anys, i en l’últim objectiu, és una empresa posseïdora de supermercats al Maresme, i per tant, geogràficament, ens centraríem en absorbir el màxims de nous clients situats dins i fora al Maresme.

Segons els canals:

1. Millorar la comunicació amb el client.

On estarem?
Podríem fer una descripció amb un bon contingut i amb un cert estil peculiar i familiar, que el producte es dirigeix als clients amb les característiques de ser de qualitat, fresc i a bon preu.

Com ho farem?
Amb un bon ús de les xarxes socials de Twitter, Facebook i Tuenti on hi publicarem totes les nostres promocions i ofertes 

Quan ho farem?

Aquestes accions les realitzarem permanentment ja que el fet de comunicant-se amb els clients i no només donar informació de les nostres ofertes i promocions

2. Donar preferència als clients entre 25 i 45 anys.

On estarem?
Crearíem algun apartat el qual anés dedicat directament per tots aquells clients entre 25 i 45 anys.

Com ho farem?
Amb un bon ús de les xarxes socials verticals i amb la creació d’invitacions en el supermercat per a tots aquells que tinguin entre 25 i 45 anys

Quan ho farem?
Aquestes accions seran permanents, ja que en tot moment s’intentarà amb les xarxes socials verticals de donar la possibilitat a aquest segment de la població a tenir avantatges.

3. Ampliar la nostra zona geogràfica del Maresme.

On estarem?
Ho complementarem amb un programa el qual tot el bon contingut que hi haurà podrà ser traduït per diferents idiomes.

Com ho farem?
Aquestes accions les farem amb la creació d’un programa a la pàgina web i blocs per tal de poder dur a terme la traducció del gran contingut en l’idioma desitjat.

Quan ho farem?
Aquestes accions generalment seran permanents ja que sempre es tindrà en compte la traducció d’algunes publicacions en els idiomes més importants per tal de expandint-se.

Detectem les mètriques:



1. La millora de la comunicació: Al ser una mètrica qualitativa, podríem utilitzar un instrument com el de Klout.

2. Donar preferència als clients entre 25 i 45: Utilitzarem una mètrica quantitativa amb Google Analítics, la qual amb el nombre de clics, o el temps que es passi en la pàgina web ens donaran  a conèixer quina absorció dels clients de 25 a 45 anys hi ha, respecte a l’altre grup de clients de diferent edat.

3. Ampliar la nostra zona geogràfica del Maresme:Estem davant una mètrica quantitativa,la podrem mesurar amb Google Analítics ja sigui amb el nombre de clics, persones que utilitzen la traducció, per tal de mesurar aquest grup exclusiu.

Qui ho gestionaria?




Finalment, pel que fa els tres objectius, els tres poden ser gestionats per un Community Manager, ja que tan per la millora de la comunicació, com la de absorbir els clients entre 25 i 45 anys i ampliar la nostre zona geogràfica del Maresme són accions que s’haurien de portar a terme creant un nou departament dins l’empresa.


Conclusions: 

Com a conclusió, DEL RIO és un supermercat que pot absorbir un gran nombre de clients amb l'ús d'un bon contingut i un bon ús de les xarxes socials amb la gestió d'un Community Manager, per això crec que l'adaptació serà bastan ràpida, i segons les experimentacions que anem veient al llarg del temps podrem anar pensant en expandint-se a Barcelona i començar a coneixent-se més com a supermercat a altres zones geogràfiques.


Mapa Conceptual Del Rio amb Mindomo





Presentació:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada