ELS NOSTRES OBJECTIUS
Per definir els objectius globals de la nostra marca, el que hem de fer es fixar-nos sempre en la nostre empresa competidora, l’Occitane en Provence. Els nostres objectius fixats són:
- Obtenir feedback dels nostres clients
- Millorar la nostre imatge
- Fidelitzar els clients
Per definir els objectius globals de la nostra marca, el que hem de fer es fixar-nos sempre en la nostre empresa competidora, l’Occitane en Provence. Els nostres objectius fixats són:
- Obtenir feedback dels nostres clients
- Millorar la nostre imatge
- Fidelitzar els clients
A QUI ENS DIRIGIM?
Aromas de Provenza es vol dirigir a un sector del mercat format per dones de entre 25 i 55 anys. Ens estem referint a dones treballadores o mestresses de casa, que volen el millor per la cura de la seva pell i les persones que les envolten. Acostumen a consumir els productes i serveis de l’empresa amb assiduïtat i sobretot en èpoques de festes o aniversaris. En els tres diferents objectius, el sector al qual ens dirigirem serà el mateix.
CANALS
1. Per obtenir feedback dels nostres clients, durem a terme diferents
Aromas de Provenza es vol dirigir a un sector del mercat format per dones de entre 25 i 55 anys. Ens estem referint a dones treballadores o mestresses de casa, que volen el millor per la cura de la seva pell i les persones que les envolten. Acostumen a consumir els productes i serveis de l’empresa amb assiduïtat i sobretot en èpoques de festes o aniversaris. En els tres diferents objectius, el sector al qual ens dirigirem serà el mateix.
CANALS
1. Per obtenir feedback dels nostres clients, durem a terme diferents
tàctiques.
On? A les xarxes socials: Facebook, Twitter i Instagram.
Com? De manera bidireccional i participativa, ja que el que volem l’opinió dels clients.
Quan? Accions permanents a la xarxa, per fer un ús continu i il·limitat.
Tàctiques seguides:
- A Facebook crearem diferents
preguntes perquè els nostres seguidors puguin opinar sobre les ofertes que
farem, les promocions, els nous productes, les noves botigues, etc..
- A Twitter farem accions molt
semblants a les anomenades en Facebook per obtenir feedback dels nostres
clients; crearem preguntes concises perquè els nostres clients donin la seva
opinió.
- La nostra presència al Instagram, serà de forma puntual, penjant fotografies dels nostres productes nous i de les noves botigues perquè els clients, puguin donar el seu punt de vista sobre que els hi sembla l’estètica dels nostres productes o les nostres botigues.
- La nostra presència al Instagram, serà de forma puntual, penjant fotografies dels nostres productes nous i de les noves botigues perquè els clients, puguin donar el seu punt de vista sobre que els hi sembla l’estètica dels nostres productes o les nostres botigues.
2. Per aconseguir millorar la nostre imatge explotarem les nostres xarxes
socials:
On? A les xarxes socials escollides.
On? A les xarxes socials escollides.
Com? L’ús ha de ser de forma bidireccional i permanent a Facebook i Twitter. Per
intentar interactuar amb el consumidor. En el cas d’Instagram seria una xarxa
de forma unidireccional, penjant fotografies de productes i botigues
Quan? A Facebook i Twitter tindríem que tenir una estratègia permanent ja que
interactuen més amb els nostres consumidors.
Per tant, explotarem les nostres xarxes socials, ja que considerem que els estem perdent oportunitats davant dels nostres competidors. Informarem de les
nostres promocions, ofertes, mostrarem nous productes, etc.. com ja hem comentat
anteriorment.
3. Per fidelitzar els clients durem a terme unes promocions:
On? Xarxes socials, sobretot a Facebook i a Twitter
Com? De forma bidireccional, ja que ens interessarem molt per els gustos, comentaris, propostes i millores que els nostres clients ens puguin fer arribar a través d’algun d’aquests dos canals. En el cas d’Instagram la influència que tindrà en aquest objectiu serà de forma unidireccional, intentarem mostrar al client a través de fotografies l’elaboració de productes.
Quan? Les durem a terme permanentment, ja que el que volem és fidelitzar els nostres
clients i per tant, no és suficient amb una vegada.
Promocions dutes a terme:
- Crearem un tweet en el qual hi hagi una oferta
només per els nostres seguidors, això farà que aquests ens retweetegin i ens
donin a conèixer a més gent. D’aquesta manera aconseguirem més seguidors i
podrem informar de totes les nostres ofertes, promocions etc.. a un públic més extens.
- A Facebook crearem un l’esdeveniment per promocionar els nostres productes i cada persona que vingui a les botigues que hagi vist l’esdeveniment al Facebook tindrà un 10% de la seva compra
- A Facebook crearem un l’esdeveniment per promocionar els nostres productes i cada persona que vingui a les botigues que hagi vist l’esdeveniment al Facebook tindrà un 10% de la seva compra
MÈTRIQUES
Per tal de poder mesurar la influència del nostre Pla Social Media creat, utilitzaríem alguns dels paràmetres següents;
a) LIKES; els “Me gusta” del Facebook, ens indicaria la popularitat del missatge.
Per tal de poder mesurar la influència del nostre Pla Social Media creat, utilitzaríem alguns dels paràmetres següents;
a) LIKES; els “Me gusta” del Facebook, ens indicaria la popularitat del missatge.
b) Comentaris; podríem mesurar les observacions, aconseguint feedback
dels nostres clients.
c) Taxa de creixement d’amics o seguidors; estaríem mesurant la influència
que estem tenint en la societat actual.
que estem tenint en la societat actual.
d) Retweets; podríem veure com s’arriba a expandir el nostre missatge.
e) Participació en els concursos; ens indicaria la influència social que hem pogut tenir en el temps d’aquesta campanya.
e) Participació en els concursos; ens indicaria la influència social que hem pogut tenir en el temps d’aquesta campanya.
Altres marcadors més exactes que podríem utilitzar, una vegada la nostre presencia a la xarxa hagi crescut mínimament, serien:
- Delicious:
- Klout
- Alterian
- Alexa
- Google page rank
- Google Analytics
QUI HO GESTIONA?
Primer de tot hem de tenir en compte que per a cada objectiu es dura a terme la mateixa gestió.
Aromas de Provença, com que és una empresa petita podria duur a terme dos opcions per a la gestió de la xarxa:
Primer de tot hem de tenir en compte que per a cada objectiu es dura a terme la mateixa gestió.
Aromas de Provença, com que és una empresa petita podria duur a terme dos opcions per a la gestió de la xarxa:
- Incorporar en algun departament ja existent en a
l’empresa la funció de Community Manager. Seria un cost quasi nul i no suposa
ningun augment de personal per a l’empresa.
- Creació d’un roll entre els propis treballadors
per poder desenvolupar aquesta tasca, desenvolupar la feina de Community
Manager en petita escala i repartida entre els diferents components de
l’empresa.
Creiem que a llarg
termini l’empresa es podria plantejar la possibilitat de contractar un
Community Manageren el moment en que l’empresa experimentes un augment
considerable dels seus beneficis.
CONCLUSIONS
Des de el nostre punt
de vista, nosaltres creiem que Aromas de Provenza serà una empresa que tindrà
una fàcil introducció en les xarxes socials i no trobarà inconvenients per adaptar-s’hi
i treure-li partit. A llarg termini creiem que l’empresa experimentarà un gran
canvi cap a positiu i arribarà a complir els seus objectius proposats.
Com a referent tenim
l’empresa d’Occitane en Provence, que ens serveix de guia per saber com desenvolupar-nos,
dins del nostre sector, i a partir de les xarxes socials. També ens podria
ajudar a desenvolupar noves idees en un futur per poder innovar i sorprendre
dia a dia als nostres consumidors.
Per altre banda,
també hem considerat com a referent l’Hospital Sant Joan de Déu degut a la seva
bona gestió de l’estratègia social Media i, el gran èxit i repercussió que esta
tenint en els seus seguidors que van en augment dia rere dia. Per acabar, podem dir que l’empresa té un gran potencial i les xarxes socials els ajudarà a explotar els seus recursos; introduint-se a les xarxes 2.0, interactuant amb els seus clients i donant a conèixer la marca.
Mindomo
Prezi
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada