Meta global de Bugatti.
La meta global de l’empresa Buggati serà
principalment la de reforçar la seva imatge de marca, i arribar a un públic
objectiu molt mes ampli.
Per aconseguir aquest objectiu, pensem que la
millor estratègia serà replicar algunes de les accions que fa la escuderia
Ferrari ja que mitjançant aquestes accions ha aconseguit arribar a un públic
objectiu molt major del que arribaria de no tenir aquestes presencies online.
A part de replicar algunes estratègies que
porta a terme la escuderia Ferrari, portarem a terme accions offline que
estaran relacionades amb les accions online que afavoriran la publicitat e la
marca.
Offline
Una estratègia
Offline molt bona que podríem replicar de Ferrari es fer merchandising de
altres productes com rellotges, sabates, roba i equips electrònics entre
d’altres.
Mitjançant
aquesta estratègia el que aconseguiríem seria donar a conèixer molt més la
marca Bugatti, ja que aquets articles tenen molta mes sortida al mercat.
La
venda d’aquests articles també es podria efectuar nomes per la nostra web, això
donaria una percepció de mes exclusivitat.
Per
altra banda Bugatti no te cap presencia al món de la competició això seria una
opció a considerar ja que molts esdeveniments esportius del món del
automobilisme tenen molta presencia internacional com per exemple les 24 hores
de le mans i la formula 1.
Referent
a la formula 1, si Bugatti decidís no participar-hi, pensem que seria una bona
idea convidar al campió del món de cada temporada, a provar el millor model de
bugatti en circuit, per televisar la prova i que el pilot aportés la seva
opinió al programa, i a la seva web.
Aquesta
alternativa te l’atractiu que al efectuar la prova un pilot de formula 1, la
gent te mes propera i valora, ja que es un pilot professional, i la seva opinió
te molt més pes que d’alguna persona sense coneixements del automobilisme com podria ser el guanyador
de un sorteig.
També
seria una bona opció tenir presencia a programes de televisió de automobilisme,
on la marca deixes provar els seus diferents models, per tal que comentessin
les seves prestacions al programa i, en la seva web.
Alguns
exemples d’aquests programes serien:
Top
Gear.
Online
Un
dels objectius mes importants que portarem a terme a Internet i concretament a
la nostra pàgina web serà millor la accessibilitat de la selecció del idioma.
Com
podem veure en aquesta imatge de la web de Bugatti les únics idiomes en que
està disponible el contingut de la seva web són: Alemany, angles, Francès i Japonès.
Evidentment
aquesta oferta d’idiomes limita molt als usuaris que visiten la web de Bugatti,
ja que encara que la nostra web tingui un bon posicionament i un bon contingut
que interessi als usuaris si no està en l’ idioma adequat per el usuari, aquest
perdrà interés per la nostra web.
Per
tant creiem que una molt bona opció de millora serà incloure els idiomes mes
importants dels països on hi ha els nostres clients potencials com: Español,
Rus, Xines, Indi, Portuguès, Bengalí, Malayo, Arab.
Al
mateix temps enllaçarem la web de Bugatti amb els perfils oficials de Facebbok,
Youtube, Twitter i Flicker, per tal de augmentar el transit a la web dels
usuaris que accedeixin a la web a traves dels enllaços.
A
mes reestructurarem la web afegint els continguts que hem penjat a fora de la pagina,
i inclús oferint continguts exclusius, per tal de donar imatge de exclusivitat
i transit a la nostra web, amb missatges a les xarxes socials com “Veu
continguts exclusius a la nostra web”.
Objectius de Bugatti a les xarxes
socials.
Els objectius principals de bugatti serien entrar en facebook per a promocionar-se
,donar-se a conèixer , proveir continguts i activitats, per donar a conèixer
mes la nostre web.
Ara bé, per poder treure profit d'aquesta eina
tindríem que proposar activitats amb assiduïtat per mantenir els seguidors
actius.
Parlant
de Youtube veiem que és una de les eines
més poderoses per generar branding a la web.
La xarxa social de vídeos per excel·lència és
una eina molt poderosa per aconseguir enllaços que dirigeixin a la nostra web.
També és una manera a través del qual la
marca aconsegueix una gran exposició.
Flickr:
Amb aquesta xarxa volem exposar el catàleg de productes de bugatti.
I per últim ens introduirem a twitter
De forma directa.
AMB
canals de màrqueting
Aquest mètode potser sigui el més senzill,
però haurem de tenir en consideració que utilitzar twitter només d'aquesta
manera pot danyar la imatge i reputació
en la comunitat twittera.
Els twitts que només serveixen a la pròpia
empresa és com una persona que només parla de si mateixa tot el temps,
presumint èxits sense donar res a canvi.
Per això també o utilitzarem De forma indirecta.
Aquest segon mètode deixarem als
empleats twittejar. Mentre els empleats usen twitter per augmentar la
seva reputació personal, la reputació de la companyia es millora a l'una. Els
empleats escriuran sobre el emocionant del seu treball, descobriments o avenços
en la seva indústria, llançaments de nous productes o altres temes d'interès,
encara que no siguin twitts sobre l'empresa mateixa poden fomentar el positiu.
Gestió de la presencia online.
Per
gestionar la presencia on-line de Ferrari a la xarxa optarem per un Comunity
manager, que podrà ser la mateixa persona que actualment que gestiona la web de
bugatti.
Aquesta
persona tindrà que compartir els valors que la marca vol projectar, per tal de
oferir al món una imatge fidel de la escuderia, per axó el Comunnity manager
tindria que conèixer explícitament el que l’empresa representa, i la imatge que vol donar, per
axó aquesta persona tindria que tenir comunicació directe amb els representats
de l’empresa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada