dimarts, 11 de desembre del 2012


Meta global de Bugatti.

La meta global de l’empresa Buggati serà principalment la de reforçar la seva imatge de marca, i arribar a un públic objectiu molt mes ampli.

Per aconseguir aquest objectiu, pensem que la millor estratègia serà replicar algunes de les accions que fa la escuderia Ferrari ja que mitjançant aquestes accions ha aconseguit arribar a un públic objectiu molt major del que arribaria de no tenir aquestes presencies online.

A part de replicar algunes estratègies que porta a terme la escuderia Ferrari, portarem a terme accions offline que estaran relacionades amb les accions online que afavoriran la publicitat e la marca.

Offline

 

Una estratègia Offline molt bona que podríem replicar de Ferrari es fer merchandising de altres productes com rellotges, sabates, roba i equips electrònics entre d’altres.

Mitjançant aquesta estratègia el que aconseguiríem seria donar a conèixer molt més la marca Bugatti, ja que aquets articles tenen molta mes sortida al mercat.

La venda d’aquests articles també es podria efectuar nomes per la nostra web, això donaria una percepció de mes exclusivitat.
 


Per altra banda Bugatti no te cap presencia al món de la competició això seria una opció a considerar ja que molts esdeveniments esportius del món del automobilisme tenen molta presencia internacional com per exemple les 24 hores de le mans i la formula 1.


Referent a la formula 1, si Bugatti decidís no participar-hi, pensem que seria una bona idea convidar al campió del món de cada temporada, a provar el millor model de bugatti en circuit, per televisar la prova i que el pilot aportés la seva opinió al programa, i a la seva web.

Aquesta alternativa te l’atractiu que al efectuar la prova un pilot de formula 1, la gent te mes propera i valora, ja que es un pilot professional, i la seva opinió te molt més pes que d’alguna persona sense coneixements  del automobilisme com podria ser el guanyador de un sorteig.

També seria una bona opció tenir presencia a programes de televisió de automobilisme, on la marca deixes provar els seus diferents models, per tal que comentessin les seves prestacions al programa i, en la seva web.

Alguns exemples d’aquests programes serien:

Top Gear.


Online

Un dels objectius mes importants que portarem a terme a Internet i concretament a la nostra pàgina web serà millor la accessibilitat de la selecció del idioma.

Com podem veure en aquesta imatge de la web de Bugatti les únics idiomes en que està disponible el contingut de la seva web són: Alemany, angles, Francès i Japonès.

Evidentment aquesta oferta d’idiomes limita molt als usuaris que visiten la web de Bugatti, ja que encara que la nostra web tingui un bon posicionament i un bon contingut que interessi als usuaris si no està en l’ idioma adequat per el usuari, aquest perdrà interés per la nostra web.

Per tant creiem que una molt bona opció de millora serà incloure els idiomes mes importants dels països on hi ha els nostres clients potencials com: Español, Rus, Xines, Indi, Portuguès, Bengalí, Malayo, Arab.

Al mateix temps enllaçarem la web de Bugatti amb els perfils oficials de Facebbok, Youtube, Twitter i Flicker, per tal de augmentar el transit a la web dels usuaris que accedeixin a la web a traves dels enllaços.

A mes reestructurarem la web afegint els continguts que hem penjat a fora de la pagina, i inclús oferint continguts exclusius, per tal de donar imatge de exclusivitat i transit a la nostra web, amb missatges a les xarxes socials com “Veu continguts exclusius a la nostra web”.

Objectius de Bugatti a les xarxes socials.

Els objectius principals de bugatti  serien entrar en facebook per a promocionar-se ,donar-se a conèixer , proveir continguts i activitats, per donar a conèixer mes la nostre web.

Ara bé, per poder treure profit d'aquesta eina tindríem que proposar activitats amb assiduïtat per mantenir els seguidors actius.

Parlant de Youtube veiem que  és una de les eines més poderoses per generar branding a la web.

La xarxa social de vídeos per excel·lència és una eina molt poderosa per aconseguir enllaços que dirigeixin a la nostra web. També és una manera a través del qual la  marca aconsegueix una gran exposició.

Flickr: Amb aquesta xarxa volem exposar el catàleg de productes de bugatti.

I per últim ens introduirem a twitter

De forma directa.

AMB  canals de màrqueting

Aquest mètode potser sigui el més senzill, però haurem de tenir en consideració que utilitzar twitter només d'aquesta manera pot danyar la  imatge i reputació en la comunitat twittera.

Els twitts que només serveixen a la pròpia empresa és com una persona que només parla de si mateixa tot el temps, presumint èxits sense donar res a canvi.

Per això també o utilitzarem  De forma indirecta.

Aquest segon mètode deixarem  als  empleats twittejar. Mentre els empleats usen twitter per augmentar la seva reputació personal, la reputació de la companyia es millora a l'una. Els empleats escriuran sobre el emocionant del seu treball, descobriments o avenços en la seva indústria, llançaments de nous productes o altres temes d'interès, encara que no siguin twitts sobre l'empresa mateixa poden fomentar el positiu.

Gestió de la presencia online.

Per gestionar la presencia on-line de Ferrari a la xarxa optarem per un Comunity manager, que podrà ser la mateixa persona que actualment que gestiona la web de bugatti.

Aquesta persona tindrà que compartir els valors que la marca vol projectar, per tal de oferir al món una imatge fidel de la escuderia, per axó el Comunnity manager tindria que conèixer explícitament el que l’empresa  representa, i la imatge que vol donar, per axó aquesta persona tindria que tenir comunicació directe amb els representats de l’empresa.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada