divendres, 14 de desembre del 2012

SBT La Sabateria


1.Benchamrk:

Productes: SBT ofereix calçat de primera qualitat, dirigit especialmente a les dones però també tenen per a homes (70% dones/30%homes). SBT es caracteritza per oferir productes multimarca i  una bona relació qualitat/preu.
Serveis: El servei que oferim és venta de sabates al pormenor, a part de complements de pell com bolsos, cinturons, carteres, etc . Actualment només es pot comprar anant a la botiga, però en un futur estem estudiant obrir la botiga online.
Processos: SBT va sorgir d’una petita empresa familiar anomenada sabateries MOYA. Poc a poc va anar creixent i va es va acabar expandint per Catalunya i actualmente te botigues a Barcelona, Girona, Mataro i Premia de Mar.

2. Metes globals:

Metas empresa (objectius globals)  -> Accions offline o online
El nostre principal objectiu és que la nostre empresa augmenti els beneficis.
Dintre d’aquest gran objectiu, que quasi be totes les empreses intenten aconseguir, podem extreure’n d’altres que acabaran essent els causants del nostre creixement.
·         En l’aspecte d’accions off-line tenim pensat distribuir publicitat a base de catàlegs en tendes,on puguin anar possibles clients, majoritàriament enfocat a dónes.

·         En quant a les accions on-line pretenem introduir les següents estratègies: Utilitzar eines foursquare ja que tenim un negoci físic, augmentar el nostre nombre de fans a Facebook, iniciar-nos en noves xarxes socials com Flickr o Twitter, creació d’un blog on la gent pugui descobrir novetats i descomptes, i altres  petits detalls que farà créixer el nostre negoci. 
 En definitiva,  explotar la nostre imatge dins la ret perquè s’estengui més fàcil i ràpidament, obtenint un major nombre de clients, més informats i satisfets.



3. Qui ho fara?

En aquest cas, les tasques a fer les realitzaran un Community Manager i un analista social media supervisats pel director de màrqueting de l’empresa.
A continuació definirem les tasques a fer de cada membre d’aquest projecte de social media:

Community Manager:
El seu principal objectiu és moderar i controlar els llocs 2.0 on l’empresa hi sigui present.  No obstant, també desenvoluparà la tasca d’evaluar i interpretar les tendències de la societat dins del nostre lloc web i ho comunicarà als responsables de màrqueting per tal d’elaborar la millor estratègia possible.
El community manager, prepararà informes periòdics sobre l’activitat de la marca als diferents llocs 2.0 on estiguem presents ja que el community, serà l’últim obstacle entre la comunitat de clients i l’empresa.

Un altre membre indispensable per a dur a terme el projecte social media, és segons el nostre punt de vista l’ Analista Social Media

Analista Social Media:
L’analista social media, és qui coneix perfectament els entorns socials tant l’entorn vertical com l’horitzontal així doncs transmetrà la informació al CM perquè aquest sàpiga on i quan crear debat.
Serà qui planifiqui quins seran els elements avaluadors  de les campanyes i qui ha de tenir clar quins son els elements positius i negatius  de les nostres accions social media.
Per últim ha de controlar totes les converses que es donen en el nostre entorn 2.0 per tal de poder indicar les possibles respostes al CM.
Per últim cal destacar el rol del Director de Màrqueting, que tot i no ser especialista en Social media, haurà de definir les accions a realitzar, el pressupost que destina a aquest tipus de màrqueting i avaluar la repercussió dels nostre pla social media en el benefici de l’empresa.







4.CONCLUSIONS:


Gracies a la correcte i massiva explotació de les xarxes socials volem aconseguir:
-Augmentar els nostres beneficis en un 20%, i per tant, tenir un nombre més elevat de clients en les nostres botigues.
-Clients més stisfets i informats.
-Crear una reputació d’innovació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada